Friday, October 17, 2008

10 Promises to My Dog 狗狗与我的十个约定



Language :
Japanese with Chinese and English subtitle.
Cast : Lena Tanaka, Ryo Kase, Mayuko Fukuda, Chizuru Ikewaki, Akira Fuse, Reiko Takashima, Etsushi Toyokawa
Plot:
When 14-year-old Akari (Fukuda Mayuko) finds a Golden Retriever puppy in her backyard, her mother (Takashima Reiko) approves of her keeping the puppy on condition that she never forgets “The 10 Promises” of dog ownership. Together, they name the puppy “Socks” from her white paw markings, and Socks prove to be a faithful and devoted friend to Akari as she goes through many trials during her growing years. However, as time went by and Akari grew up (Tanaka Rena), she slowly forgets about “The 10 Promises”...until one fateful day, when she is cruelly reminded of those of “The 10 Promises” which she did and did not keep with Socks.

The 10 Promises :
  1. Please give me some times to understand your needs
  2. Please trust me
  3. Don't forget, I have my own feelings too.
  4. Please try to understand me before you scold me.
  5. Please talk to me, I might not understand it, but I can feel it.
  6. Don't hit me as one day I will be stronger than you.
  7. When I grow older, please take good care of me.
  8. Please remember, you have your career, entertainment and friends, but I... only have you.
  9. Please keep this in your mind, I can only live for 10 to 15 years, please do not abandon me.
  10. My last wish, please stay with me before my last breathe. And, please remember, I... Love You.
Comment :
Please believe me, it is worth to watch, you will regret if you missed it.



语言:日语(中英字幕)
演员: 田中丽奈 饰演 齐藤明莉 / 加濑亮 饰演 星进 / 福田麻由子 饰演 齐藤明莉/儿童时代 / 丰川悦司 饰演 齐藤祐市

故事大纲 (原文摘自网易娱乐) :
在北海道的函馆生活的14岁的齐藤明莉(福田麻由子),曾与就职于大学的医院的父亲——齐藤祐市(丰川悦司)和母亲芙美子(高岛礼子)过着幸福的生活。要说有什么不满意的话,那就是备受期待的医师父亲,因每天都忙于工作而连与女儿见面的时间都没有。

有一天,一向健康开朗的母亲生病入院了。明莉又担心又害怕,而且觉得很孤单也很心痛,这时一条迷路的小狗来到了明莉的身边。明莉带着小狗去医院看母亲,母亲允许了明莉饲养小狗。这是一条有一只前脚是白色的黄金猎犬小狗,那只前脚像是穿了一只白色袜子一样,所以就取名为“短袜”。母亲告诉明莉,养狗的时候,必须和狗狗做“10个约定”。那是狗狗对主人的十个愿望。

春天结束的时候,母亲暂时出院了。与家人在一起,欣赏着盛开的樱花,母亲突然去世了。突如其来的离别令明莉异常痛苦,就在那时,明莉知道了小狗由来的真相……

小狗似乎拥有神奇的力量,令因悲伤而变得冰冷的明莉的内心渐渐温暖了起来。与明莉同级的以古典乐吉他手为目标的星进(佐藤祥太),他的纯朴、单纯的关心,也给了明莉很多的安慰。不久,父亲为了明莉,辞去了医院的工作买回了原来在函馆的房子,在那里开了间小诊所,也开始慢慢做起了家务。父与女,还有小狗就成了一家人生活在了一起。

在那之后7年过去了,22岁的明莉(田中丽奈)考上了大学的兽医部。小狗成了齐藤医院的挂牌狗,完全成了附近的“名人”。一天,明莉重遇到了从外国留学回来的成为吉他手的进(加濑亮),两人相恋了。不久,大学毕业的明莉就职于从小就向往的旭川市旭山动物园。有意义的工作,新的单身生活,和进的相恋——充实的过着每天的明莉渐渐的与小狗疏远了,就在那时,进的身边也发生了意想不到的事情……

明莉是否能守得住与小狗定下的十个约定呢……
  1. 請給我一點時間,讓我瞭解你對我的要求
  2. 請信任我,那對我非常重要
  3. 請不要忘記,我也是有血有肉的
  4. 在責罵前,請先試著瞭解我,我不合作一定是有原因的。
  5. 請偶爾對我說說話,可能我聽不懂你的话,但我听得懂你的心
  6. 請不要打我,別忘了,总有一天我还是会比你強壯的
  7. 請好好照顧我,當我逐漸變老時
  8. 請記住,你有你的工作、娛樂和朋友,但我就只有……你
  9. 請记得,我的生命有10~15年,遺棄我會是對我最大的傷害
  10. 請在我最終離去前陪著我,這是我最後的心願。最後,請記得,我愛

评语:
这部电影摆明是要赚人眼泪的,不知去那里找到这么又爱演又会演的狗当主角,搞到在场观众全都哭了!只有我幸免了,哈哈~~ 嗯,对于这部电影我只能大大力的推荐大家去看看吧!因为一部感动人心的电影,再怎么形容,都是画蛇添足的,唯有真正去体会,你才会有所领悟!这是肺腑之言,不是偷工减料OK?建议各位带心爱的人去看这部电影,一起去体会人间有爱吧!

No comments: